top of page
Buscar
  • Foto del escritorJxCAT - Malgrat ens Mou

CARTA OBERTA A LA CIUTADANIA DE MALGRAT DE MAR


L'agrupació política a la qual represento, Junts Per Catalunya - Malgrat ens Mou, ahir va fer públic un comunicat en el que s'exposaven els motius pels quals s'han donat per trencades les negociacions amb les forces polítiques del govern quadripartit. Aquest anunci ha provocat reaccions favorables i desfavorables a parts iguals, és ben legítim, i de fet saludable, que tothom pugui opinar -des del respecte- sobre la política del municipi.


M'agradaria, però, aclarir algunes qüestions que es deriven d'aquesta decisió.


La primera és que no es pot caure en l'error de dir que JxC-Malgrat ens Mou donem l'alcaldia al PSC, ha sigut el poble amb els seus vots. Vull recordar que Joan Mercader no necessita el nostre vot al ple d'investidura per a ser l'alcalde.


En segon lloc, ens refermem en allò que ja vam dir durant la campanya: no pactarem amb cap força municipal que no respecti el dret a decidir. Vull pensar que totes les forces que s'han escollit al consistori, tant les independentistes (JxCat-Malgrat ens Mou, ERC, CUP) com les no independentistes (PSC, JxM) respecten el dret a decidir.


La tercera qüestió és que tots els partits que hem estat escollits ens vam presentar a les eleccions per separat i qualsevol pacte ha de ser decidit un cop interpretats els resultats electorals, i aquests ens diuen que el quadripartit ha perdut suport social (ha disminuït un regidor) a la vegada que el PSC ha reforçat el seu suport (guanyant dos regidors).


Aquests resultats, sumats al fet que el govern quadripartit hem tingut algunes disfuncions importants durant els darrers dos anys i que no hem vist intenció de solucionar-les; al fet que Junts per Malgrat (Ponsa) no ha acceptat un govern veritablement coral sinó petits matissos a una proposta de govern que ja havia pactat amb alguna altra força política; afegint-hi una evident manca de confiança en l'actual alcaldessa, ens ha fet entendre que un govern quadripartit no ens permetria desplegar el nostre programa electoral, que és allò per al que hem estat escollits.


Tothom qui em coneix sap que defenso la independència del meu país, defenso la llibertat dels presos polítics i dels exiliats i per tant no formaré part de cap pacte si aquest coarta la meva necessitat de defensar aquestes injustícies o els meus anhels de llibertat. Tanmateix sí que m'hi trobareu en un pacte en el qual a més de defensar el meu país pugui ajudar a fer créixer i millorar el meu poble que és, o hauria de ser, no ho oblidem, l'objectiu principal de qualsevol càrrec municipal.


Certament m'entristeixen molt els insults i les amenaces rebudes cap a la meva persona en les darreres hores, sobretot perquè ho pateixen els meus amics i familiars, però això no m'apartarà de les meves conviccions de treballar per Malgrat de Mar tant com pugui i tan bé com sàpiga. No obstant això, agraeixo a tots aquells veïns i veïnes que m'heu fet arribar les vostres opinions, a favor o en contra, de forma respectuosa.


Jofre Serret

bottom of page